Geniaal bedacht!

MandyV 25 juli 2020
De Zeven Zussen is een fictieve roman, maar er zitten ook waarheden in over historische beeldhouwers. Interssant dus, om je in de geschiedenis (o.a. het beeld ‘Christus De Verlosser’ in Rio, Brazilië) te verdiepen.

De serie boeken zijn gebaseerd op het gesternte ‘De Zeven Zussen’. Zelf heb ik weinig met sterrenkunde, maar ik vind dit verhaal geniaal bedacht!
De namen van de zussen zijn elk vernoemd naar deze sterrengroep. Er komt van alles los na het overlijden van hun mysterieuze en steenrijke adoptievader Pa Salt. De zussen krijgen allen een brief met aanwijzingen over hun verschillende roots. Ieder boek gaat over de zoektocht naar de afkomst van één van de zussen.

Dit boek beschrijft die van oudste zus Maia. Naast geschiedenis en de zoektocht naar haar afkomst is er ook genoeg ruimte voor de liefde.
Er is in het (prettig geschreven) verhaal steeds een wisseling tussen heden en verleden en dat maakt het afwisselend.

Wat ik ook een bijzonder detail vind, is dat bij het dankwoord blijkt dat veel personages uit het boek vernoemd zijn naar de dierbaren van schrijfster Lucinda Riley.

De serie is een echte hype. Stiekem houd ik van de marketing eromheen. De boekhandels liggen vol met de verschillende delen. Ze kaft is mooi vorm gegeven, in de historische en romantischestijl van het verhaal.

Wat een topper is deze auteur!
Ik ben benieuwd naar andere delen en hoop van harte dat de verfilming er komt.

Meer recensies van MandyV