Hulde aan Lucinda Riley!

MandyV 30 augustus 2020
Zoals in het eerste deel duidelijk werd, gaat deze serie boeken over zes (of zeven?) zussen, die na het overlijden van hun adoptievader op zoek gaan naar hun afkomst.

Ieder boek gaat over de persoonlijke zoektocht van één van de zussen. Deel 2 ‘Storm’ gaat over zus Ally.
Er is waarschijnlijk voor deze titel gekozen, omdat Ally’s aanstaande (Theo) verongelukt in een storm tijdens zeilen. De kaft van het boek vind ik bij het leven van Ally passen: een zeilboot op het meer.
Dit is precies hoe ik me het meer bij Atlantis voorstel.

Ally’s roots liggen bij een Noorse componisten-familie. Zelf heeft Ally fluit gestudeerd aan het conservatorium. Naast dat het fictieve romans zijn, leer je ook steeds iets uit de geschiedenis. Dit laat Riley erg goed in elkaar over lopen. In dit verhaal leerde ik over de geschiedenis van de muziek van o.a. Grieg met zijn ‘Peer Gyntsuite’, het conservatorium in Leipzig, de Tweede Wereldoorlog, het Bergens Filharmonisch Orkest, maar ook weetjes over de zeilwereld waar Ally zich in bevindt. Erg leuk!

Wat een prachtig verhaal is dit weer. Hoe is het mogelijk om zo’n grote reeks in elkaar te zetten? Hulde aan Lucinda Riley!
De fijne schrijfstijl leest heerlijk ontspannen, je blijft maar lezen. Een aanrader voor iedereen. Ik ga gauw door naar de volgende zus, Star.

Meer recensies van MandyV