Tragisch & humoristisch tegelijk

MandyV 06 oktober 2020
De hoofdpersoon in dit boek is Herman van Dusselen. Een vrijgezel (met een grote liefde voor knikkers), die pijnlijke dingen heeft meegemaakt in het leven. Deze gebeurtenissen staan centraal in het boek, evenals zijn verliefdheid op ‘Suikerspinnen Jeanette’, uit pretpark Wonderland. De achtbaan (De Cycloop) heeft een heel belangrijke rol in het boek, vandaar de titel.

Ik vind het bijzonder hoe auteur Nancy Olthoff in haar debuutroman tragische thema’s op een luchtige en vaak ook humoristische wijze kan beschrijven. Het einde van het boek had ik anders verwacht, maar is uiteindelijk heel ontroerend.

De korte hoofdstukken lezen vlot weg. Voor mij was het verhaal rondom Herman toch net iets te droevig.

Meer recensies van MandyV