Mooie thema’s!

MandyV 19 januari 2021
De zesde zus is supermodel Electra, de pittigste van het stel. Super succesvol, maar ook super ongelukkig.
Verslaafd aan drank en drugs. Ze raakt volledig de weg kwijt, maar dankzij haar rijkdom en juiste mensen om zich heen, krijgt Electra de mogelijkheid om af te kicken in een goede kliniek. Deze mogelijkheid krijgt niet iedereen en dat is iets waar Electra zich hard voor wil maken.

Daarnaast is daar natuurlijk de (pijnlijke) zoektocht naar haar verleden. Het verhaal brengt ons naar Kenia. Heerlijk om je te wanen in de mooie natuur daar, maar ook om te lezen over de Happy Valley, de Muthaiga Club, Nairobi, enz.

Er komen wederom allerlei thema’s aan de orde in dit deel: rassendiscriminatie uit de geschiedenis, oorlog, drugsverslaving onder jongeren, religie, ontdekken wie je zelf bent, enz.
Ik vind het mooi om te zien hoe Electra in positieve zin verandert, echte vriendschap en liefde ontdekt en haar positie gebruikt om verschil te maken.

Ik begrijp de negatieve reacties niet op dit deel, want het heeft mij weten te boeien van begin tot eind. De cliffhanger op het eind maakt dat ik met veel plezier uitkijk naar deel zeven: de ontbrekende zevende zus!

Meer recensies van MandyV