Leuke cosy mystery boek

ManuelaSnoek 18 maart 2024
Toen ik zag dat er van dit boek een blogtour werd georganiseerd, was ik meteen geïntrigeerd. De cover zorgde ervoor dat ik stopte met scrollen en de synopsis ging lezen. Het sprak me aan en ik had natuurlijk mijn verwachtingen.

"Nee, ik ben niet gek en ik ben ook geen huurmoordenaar, ik zweer het." - p.11

Het boek heeft verschillende pov's. Ik ben hier persoonlijk niet zo'n fan van en volg liever vanuit één persoon maar als het meer diepte aan het verhaal geeft ben ik er meteen voor in. Ook hier geeft het iets meer mee over de personages en/of het verhaal, al denk ik dat ik het niet gemist zou hebben als het alleen vanuit Derek geschreven was. Er ontbrak wat meer diepgang. De schrijfstijl is hierdoor makkelijk te volgen en heeft soms een komische tint. Toch miste het voor mij vooral de rust momenten, om even de gebeurtenis te laten bezinken alvorens je weer in een nieuwe beland, bedenk goed: het is een boek van ± 220 pagina's. Ook was het boek voor mij iets te makkelijk geschreven en deed het mij denken aan een van hallmarks cosy mystery films.

Dit alles wilt niet zeggen dat ik niet genoten heb van het verhaal, dat heb ik zeer zeker. De romance was cute, het boek las snel weg en het verhaal zit qua achtergrondverhaal goed in elkaar. Als die net iets langer was geweest had ze naar mijn gevoel, de momenten beter in elkaar kunnen laten overlopen. Maar alsnog een leuke read voor een koude herfstdag!

Het krijgt van mij 3 diamanten.

Manuela Diamondpages

Meer recensies van ManuelaSnoek