“Wat als je leven een perfecte leugen was?”

Jim Vermeersch is twee jaar van zijn leven/geheugen kwijt. Kan geen contact opnemen met zijn vrouw en beste vriend en moet met behulp van zijn norse zoon uitzoeken wat er aan de hand is. En nog belangrijker hoe krijgt hij zijn geheugen weer terug?!

‘Kwijt’ is het soort boek dat je vanaf het begin af aan vasthoud en die je weigert los te laten tot ieder puzzelstukje op zijn plaats valt. Als lezer kom je samen met Jim steeds meer te weten over de verloren jaren en begin je zelf je vermoedens te krijgen want waarom Jim? Waarom maar twee jaar?

Je kan merken dat Sandra J. Paul het gewend is om spannende/emotionele boeken te schrijven. Ze sleurt je mee in haar verhaal, maakt je een halve sherlock holmes en kan nog heel je “who/whydunnit” board overhoop halen door een twist. En twists, die zijn er genoeg.

Ook de personages zijn wederom perfect uitgewerkt. Het is een bescheiden aantal maar tot in de detail uitgewerkt en dat vind ik altijd zo knap aan deze auteur. Ze heeft niet veel poespas nodig om een goed verhaal te schrijven. Ook het feit dat haar schrijfstijl zo makkelijk wegleest en toch beeldend is, is een van haar sterke punten.

Het verhaal heeft mij vanaf de eerste pagina gegrepen, nieuwsgierig gemaakt en op het verkeerde spoor gezet, zonder ook maar even zijn spanning te verliezen. Het is een boek waar je je hoofd bij moet houden want ondanks de gemakkelijke schrijfstijl kan je zomaar iets over het hoofd zien. Ook als je normaal gesproken niet snel een thriller zou oppakken, kan dit boek juist iets voor jou zijn door de verschillende aspecten van het verhaal.

Ik ben wederom fan en geef dit boek 4 diamanten

Reacties op: Geweldig boek