Kansen grijpen

ManuelaSnoek 27 september 2019
Dankzij uitgeverij Hamleybooks mocht ik meedoen aan de blogtour van Day Dreamer. Omringd door een rozengeur ging ik het sprookjesverhaal bewandelen.

Allereerst wil ik zeggen; Wat een prachtige cover. Toen ik hem zag op de foto vond ik hem al mooi maar in het echt is hij werkelijk adembenemend. Het is lief, romantisch en dankzij de mist rondom haar zelfs spannend te noemen.

Tijdens een hardloopronde in het bos raakt Lora en haar hondje Henry verdwaald. Na een poos te hebben rondgezworven, komen ze moe en doorweekt, bij de poort van een kasteel aan. Al snel leert Lora dat niet alles is wat het lijkt in dit perfecte onderkomen en leid haar nieuwsgierigheid tot een paar ongelofelijk magische gebeurtenissen. Wanneer er romantiek begint te bloeien tussen Lora en de eigenaar van het onderkomen, komt haar (evil) stiefzuster op het toneel. Wie zal hij kiezen: Lora of haar adembenemende zus?

Met Day Dreamer zet Luna een geweldig debuut boek neer, waar menig anderen van dromen. Het is alleen niet een heel sterk debuut. Ik kreeg namelijk het idee dat dit deel vooral inleidend was, een introductie voor het volgende deel. Wat uiteraard niet slecht is. Het is juist goed om de spanning op te bouwen want toen hij uit was stond ik te trappelen voor meer.

Dankzij haar fijne schrijfstijl vlieg je door het boek heen. Gewapend met mooie zinnen weet ze haar creativiteit tot uiting te brengen en kan je bepaalde uitdrukkingen van haar, zelfs poëtisch noemen.
Het enige wat ik niet kon plaatsen was dat het Lora ontbrak aan drang om naar huis terug te keren en het visioen naar het verleden die ze kreeg tijdens haar blackout. Ondanks dat deze zeer informatief was, was de timing erg onverwachts. Toch kijk ik ontzettend uit naar het tweede en tevens laatste deel van deze tweeluik.

Day Dreamer is een prachtig verhaal dat laat zien dat je altijd je kansen moet grijpen want voor je het weet, gaat je stiefzus er misschien mee vandoor.

Ik geef dit boek 3.5 diamanten en ik weet zeker dat Luna een auteur is waar we meer over zullen horen.

Meer recensies van ManuelaSnoek