Prachtig verhaal

ManuelaSnoek 18 maart 2024
Cathinca van Sprundel is een van die auteurs waarvan je alleen de naam hoeft te horen en denkt: Ja dat boek is vast iets voor mij, zonder nog maar de synopsis te hebben gelezen. Haar schrijfstijl, maar bovenal haar fantasie en verwerking van sprookjes in de verhalen zorgen ervoor dat ik altijd geniet van haar boeken.

Ook 'Waar de wind ons brengt' is een van die boeken. Zonder de synopsis te hebben gelezen, stemde ik toe om mee te doen aan de blogtour. Natuurlijk hielp de cover er aan mee en bleef je geïntrigeerd achter; want wie is dat meisje? Waarom lijkt het dat ze naar iets luisterd wat je niet kan zien? Is ze een strijder?

Op al deze vragen krijg je tijdens het verloop van het verhaal antwoord. Ik hou enorm van dit soort covers, covers die je nieuwsgierig maken naar het verhaal.

Toen ik eenmaal het boek aan het lezen was, kon ik niet meer stoppen. Dankzij een meeslepende schrijfstijl, het gebruik van korte hoofdstukken met mini cliffhangers- en een grappige medeverteller die vanalles meemaakt tijdens zijn vertelling van het verhaal, maakt dit een fijne weglezer. Ik heb ontzettend genoten van het verhaal en had hem in een zit uit.

Cathinca geeft niet alleen haar fantasy elementen een podium, zo heeft Canta de ziekte vitiligo, waardoor er witte pigment vlekken ontstaan op het lichaam, verwerkt in het verhaal. En wat het betekend voor je zelfbeeld, als je je omringd met goede of slechte personen. Ik vind dat ze het mooi heeft verwerkt in het verhaal

Wederom een prachtig verhaal geschreven door Cathinca. Ik ben benieuwd waarmee ze ons de volgende keer verrast.

-Manuela Diamondpages

Meer recensies van ManuelaSnoek