Jeugdthriller

Marcella_leest 11 april 2024
Ja! Er is weer een nieuw boek uit de 'Politie niet betreden' serie. Ik kon niet wachten om erin te beginnen.
De cover roept een bepaalde spanning op: de blauwe kleur en het bos roept een koud, nachtelijk gevoel op. De drie schaduwen bij de boom maken het mysterieus. Wat is hier gaande?

Het boek begint met een verhoor. Hierdoor wordt je als het ware gelijk in het verhaal geplaatst, geen lange aanloop. Het laat je direct nadenken over wat er gebeurd zou kunnen zijn: en dat is nu zo fijn. Geen lang saai stuk, waardoor je eventueel al zou kunnen afhaken.

In het volgende deel van het boek volg je de hoofdpersonen. Bij elk hoofdstuk staat een naam, zodat je weet over wie dit hoofdstuk zal gaan. Dat geeft duidelijkheid en maakt het lezen makkelijker. Het lezen verloopt prettig vanwege de fijne vlotte schrijfstijl van Daphne Benedis-Grab.

Het boek is voor lezers vanaf ongeveer 11 jaar. Maar ook ik, met mijn 35 jaar, heb ervan genoten.
De spanning is vanwege de jongere doelgroep dan ook niet super hoog, maar juist voor deze doelgroep lijkt mij dit meer dan voldoende.
Ook passen de onderwerpen (o.a. pesten, verraden, vergeven) bij de doelgroep, zonder dat het te zwaar wordt.

Meer recensies van Marcella_leest