Inspirerend en troostend

marcellavanleeuwen 19 januari 2021
Niet alleen Merlijn, ook de lezer leert Antonie Kamerling beter kennen door dit boek. En niet alleen Antonie, je krijgt de kans een klein beetje te leren wat mensen met depressiviteit meemaken, doormaken. Doordat Merlijn in gesprek gaat met heel veel verschillende bekenden van Antonie, merk je als lezer ook hoe verschillend we als mens omgaan met dood en zelfdoding, hoe we dat ervaren. Het geeft je een brede kijk op het leven en zoals in het boek ook staat vermeld: Vergelijk je zelf niet met anderen en veroordeel de ander niet, je weet namelijk niet welke reis zij afleggen. Dapper dat Merlijn het aangaat, maar ook dat hij het in de openbaarheid doet. Daarin lijkt hij toch ook op zijn ouders, want Antonie was open in interviews en Isa heeft ook prachtig haar verhaal met het publiek gedeeld. Tot slot hoop ik dat deze zoektocht Merlijn helpt om zijn passie te vinden.

Meer recensies van marcellavanleeuwen