Geen verdieping

mared1 28 februari 2020
In de serie de zeven zussen, wordt in elk boek een van de zussen belicht. De zussen zijn geadopteerd door pa Salt. Na zijn overlijden laat hij aan zijn geadopteerde dochters een brief na met aanwijzingen over hun afkomst. In dit boek Zon, opent zijn jongste dochter Electra haar brief. Electra is een bloed mooie vrouw, een wereld beroemd foto model en super rijk. Echter de keerzijde is dat zij verslaafd is aan drank en cocaine. Tijdens haar rehab ontmoet ze Vanessa en Miles. Door hen besluit ze haar glamour leven om te gooien.
Van haar grootmoeder ontvangt ze een brief. Door dit contact verneemt ze over haar roots.
Lucinda weet ook in dit boek de omgeving waar het verhaal zich afspeelt beeldend te beschrijven. In al haar boeken komt een geschiedenis element naar voren, ook in dit boek. Beschreven wordt de segregratie in Amerika in de jaren 60. Licht aangetipt wordt de onafhankelijkheidsstrijd in Kenia. Had hier graag meer over willen lezen.
Van de Zeven Zussen reeks vond ik dit het minste boek. Misschien ook omdat voor mij de emancipatie van de negro-African in Amerika een uitgekauwd onderwerp is. Het was niets nieuws wat werd beschreven in tegenstelling tot haar andere boeken (Bouw van het Christus beeld in Rio, de componist Grieg e.d.) Daar waar een uitdieping had kunnen plaatsvinden over b.v. Rosa Parks of Martin Luther King werd niet gedaan.
De Christelijke elementen hadden voor mij ook niet zo aan de orde hoeven komen.
De 636 bladzijden waren vlot door heen tekomen. De mooiste zin in het boek vond ik: "Het leven kan alleen achterwaarts begrepen worden, maar het moet voorwaarts worden beleefd".
Toch kijk ik uit naar het volgende boek in de reeks van de Zeven Zussen. Waar is zus nummer 7????.

Meer recensies van mared1