Jammer

mared1 25 maart 2020
Als kind van 15 verliest de schrijfster haar zusje. Haar zus van 12 jaar wordt aangereden door een man die aan het knopje van zijn radio zat te draaien. was daardoor niet gefocust op de weg en veroorzaakt een dodelijk ongeluk.
De dood van haar zus heeft een enorme impact op haar verdere leven. Alle aandacht gaat uit naar haar ouders en dan met name haar moeder. Immers wat is er niet erger om een kind te verliezen? Tijdens haar studie maakt ze een reis langs de Nijl. Tijdens deze reis en latere therapiesessies komt ze erachter dat ze zich altijd weg cijfert. Een ander is belangrijker. Zij krijgt steeds meer de behoefte om de veroorzaker van het dodelijke ongeval te spreken. Zij gaat dan ook op zoek naar hem.
Ik kwam met moeite aan op blz. 138, de laatste blz. van het boek. In eerste instantie dacht ik, "Wauw een waargebeurd verhaal met een lading". Wellicht dat de schrijfstijl mij niet aansprak, soms te gedetailleerd b.v. over de bermmonumenten. Het eind had wat mij meer uitgewerkt mogen worden. Jammer!

Meer recensies van mared1