Weer een prachtig muzikaal verhaal.

Margje_V 19 april 2021
Geheim akkoord las ik in maart 2019 en noemde ik met vier sterren een ‘muzikaal verhaal’.

Het tweede boek ‘Gebroken akkoord’ van Marieke Simons gaat door nadat de band in Marieke haar debuut boek stopte.

Voor de fans is het leuk om door te gaan waar alles eindigde, maar dit boek is ook goed zonder ‘Geheim akkoord’ te lezen.

Gebroken akkoord is nu al een van mijn favoriete boeken in 2021. De schrijfster is gegroeid en gestegen in haar schrijven. Haar debuut was al heel fijn. Dit boek is zelfs nog beter.

Het is een prachtig verhaal wat vooral over liefde gaat, maar ook met een goede muzikale lijn en verschillende relaties. Afscheid, verliefdheid, oude vriendschappen en zelfs driehoeksverhoudingen.

Een verrukkelijke feelgood.

Het boek begint met een spannend proloog wat de lezer direct al nieuwsgierig maakt.

Waarop je door gaat in de tegenwoordige tijd met Matthew die in een behoorlijke depressie heeft gezeten, nadat hij zijn band en de liefde van zijn leven kwijt raakt.

Vanaf het begin tot het eind word je als lezer in het verhaal meegezogen.

Terugblikken naar twee jaar geleden toen alles misliep met de band en de vriendschappen en hoe alles nu weer bij elkaar zou moeten komen.

Het boek leest als een trein en alle personages en verhalen passen perfect bij elkaar.

En dan het plot… Oh the suspence! Dit is weer een prachtige muzikale reis.

Het enige wat een bonus voor de lezer zou kunnen zijn is een muzieklijstje van nummers die bij de band zouden kunnen horen. Juist omdat ook dit boek weer een muzikale reis is zou ik het fijn vinden als er een prachtig nummer bij die viool zou zitten, afwisselend met een mooie mannenstem.

Een mooie ballad, een lekker rocknummer ergens uit de top 40, een ouder nummer in een modern jasje, en een lekker jank nummer.

Marieke Simons schrijft in de avond. Ze haalt haar inspiratie uit muziek of personen waar ze waardering voor heeft. Vaak dus bekende personen. Ook wordt ze door muziek geïnspireerd, door een melodie of een tekst die haar triggert. “ Een tekst die een verhaal vertelt, maar niet het verhaal erachter.”

Ze is een van de ‘Kleurrijke schrijvers’ en haar uitgever is Droomvallei uitgeverij die schrijfster Esther van der Ham heeft opgericht en beheerd.

Meer recensies van Margje_V