Ga voor waar je in gelooft.

Maria 29 april 2024
Alles komt goed is na Lekker niet perfect de tweede roman van Mirjam Aarts. Net als het eerste boek is dit weer een romantische feelgood. Ik mocht dit boek lezen voor de Valantijnsprijs 2024.

De hoofdpersonen zijn leuke, aansprekende en realistische karakters. Merel, onzeker en vaak ontmoedigd door haar omgeving, koestert één grote droom, nl. een B&B starten in Frankrijk. Haar vriend Thijs, die als het zover is, het toch niet ziet zitten. Thijs kan zijn ego niet aan de kant schuiven en zijn jaloezie niet in bedwang houden. Hij dwingt haar om een keuze te maken.

“Nu is het tijd om mijn eigen keuzes te maken en me niet meer te laten tegenhouden door zijn plannen. Voor Thijs zullen mijn dromen altijd ná zijn eigen dromen komen.”

Lieke en Saar zijn Merels beste vriendinnen. Ze staan voor haar klaar en steunen haar in haar plannen. Ze komen zelfs helpen met de verbouwing. Eenmaal daar krijgt ze ook veel steun en hulp van Luc, de plaatselijke bakker. Hij is een charmante, lieve en behulpzame man, maar ze zijn beide niet helemaal open en eerlijk tegen elkaar. Komt dit tussen hen in te staan? En dan is er nog de norse buurman, die haar op alle mogelijke manieren tegenzit. Wat is zijn geheim, en kan Merel hem op tijd op haar hand krijgen?

Het geheel is een luchtig, vrolijk geschreven verhaal, maar er zit ook een diepere boodschap in. Ga voor de dingen waar je blij van wordt. Laat je niet tegenhouden door mensen of dingen die gebeuren of tegenzitten. Maar ga voor waar je in gelooft.

Tussen de hoofdstukken staat telkens een citroen-meringuegebakje afgebeeld. Heel toepasselijk bij het verhaal en het geeft een speelse touch aan het boek. Gelukkig heeft Mirjam aangegeven dat er een vervolg op het boek komt. Ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan met Merel en Luc.

Meer recensies van Maria