Buitenbeentjes

Marianne69 29 februari 2020

De eerste vijf delen van de Zeven zussen serie heb ik met zeer veel plezier gelezen. De combinatie van historische feiten met hedendaagse fictie vond ik geweldig en ik werd direct meegezogen in het verhaal. Mijn verwachtingen over deel zes waren dan ook heel hoog.
Deel zes van de zeven zussen serie gaat over Electra. Zij is altijd een buitenbeentje geweest. En wat mij betreft geldt dat ook voor het boek zelf. Ik vind dit ook een beetje een buitenbeentje in vergelijking met de eerste vijf delen.
In dit deel staan verschillende maatschappelijke kwesties centraal, zoals drugs- en alcoholverslaving, rassendiscriminatie, de positie van de vrouw en meer in het bijzonder de positie van de zwarte vrouw en zijdelings ook nog ptss en de islam.
En dit is gelijk mijn probleem met dit boek. Het heeft van alles te veel. Te veel maatschappelijke kwesties en veel te uitgebreid besproken. Het boek telt dan ook maar liefst 728 pagina’s en dat zijn er wat mij betreft te veel. De onderwerpen worden te lang uitgekauwd met als gevolg dat van tijd tot tijd bij mij de verveling toesloeg.
Los daarvan, Lucinda Riley is en blijft een begenadigd verhalenverteller en ik heb het boek dus toch wel met plezier gelezen. Maar deze keer geen 5 sterren, maar een krappe vier sterren.

Meer recensies van Marianne69