Teleurstellend

MarianneSwinkels 14 augustus 2021 Auteur
De tweelingzussen Nina en Artimes wonen samen met hun moeder, en andere overlevende van de aanslag op de Watchers Council, in een kasteel nabij Dublin.
Nina is een Healer en een toekomstige Watcher, maar na een demonische aanval blijkt ze ook een Slayer te zijn. Nina vindt het moeilijk om Demonen te doden - haar Healer-gen is dominant.
Duistere krachten vormen een dreiging boven de tamelijk rustig wereld. Kunnen Nina en haar vrienden de wereld redden? en welke prijs moet Nina betalen voor haar inzet?

Mijn mening:
Om eerlijk te zijn twijfelde ik of ik wel een recensie ging schrijven, maar omdat ik dit boek heb aangemeld op Hebban, is dat wel zo netjes.
De auteur heeft volgens eigen zeggen een spin-off geschreven van Buffy the Vampire Slayer. Maar dat is na mijn mening mislukt. Kiersten White heeft duidelijk geen keus kunnen maken over de ware rol/aard van Nina. Nina is Healer, Watcher en Slayer en dat werkt niet. Je kunt niet eerst een demon verwonden om vervolgens zijn verwondingen te verbinden. Ook spreekt de auteur zichzelf met regelmaat tegen: Nina is de enige Slayer, dan blijken er meer te zijn, dan is ze weer de enige, enz enz.

Buffy the Vampire Slayer fans zullen scenes herkennen uit de tv-serie, maar ook uit de tv-serie Angel en Charmed. Het lijkt alsof de Kiersten White haar favoriete scenes, uit bovengenoemde series, heeft genomen en koortsachtig in haar boek heeft verwerkt.
Het boek heeft ontelbaar veel herhalingen: Nina's intense haat jegens Buffy en de moeilijke relatie met haar moeder. Met de verwijzing van de Australische deelname aan het Eurovisie Songfestival slaat de auteur de plank volledig mis.

Toekomstige lezers raad ik aan om eerst de serie Buffy the Vampire Slayer te kijken alvorens ze dit boek aan lezen. Zonder enige Buffy-kennis is dit verhaal niet/moeilijk te begrijpen.
Buffy fans zullen teleurgesteld zijn. Dit boek heeft niet de Buffy-sfeer die de fans verwachten en misschien ook wel naar verlangen.

Ik wil graag afsluiten met iets positiefs. Slayer is een Hardcover boek en is een eyecatcher in de boekenkast. Kosten noch moeite zijn gespaard voor uitstekende kwaliteit.

Meer recensies van MarianneSwinkels