Korte en spannende YA-thriller

Marieke Leest 05 oktober 2020
Ik mocht deelnemen aan de instagram-leesclub van @VIByoungadult met deze YA-thriller van Jennefer Mellink.

De cover springt er meteen uit en het boek is niet zo dik. Dit boek valt zeker op tussen de andere boeken in de boekhandel.

Als Clemens een bom tot ontploffing brengt in zijn slaapkamer, gaat zijn moeder Mildred er aan onderdoor. Lenthe zit met haar tweelingbroertje in en haar ouders zien in haar de voorbeeldige dochter. Bij hun vader, Ernst, komen herinneringen aan zijn eigen jeugd naar boven en hij minimaliseert de problemen van Clemens. Dan verdwijnt er plots een meisje en is Clemens de hoofdverdachte.

In dit spannende boek lees je om beurt een stuk van het verhaal vanuit het perspectief één van de gezinsleden. Dit vond ik origineel en las ook heel vlot ondanks dat alle hoofdstukken in de ik-persoon geschreven waren maar telkens over een ander personage gingen.

Het gezin leeft duidelijk langs elkaar heen want gedurende het verhaal wordt duidelijk dat ze geen idee hebben van wat de anderen werkelijk denken en voelen.

Ik vind dat het Jennefer Melling gelukt is om een korte en spannende YA-thriller neer te zetten waarbij jongeren ook kunnen aangesproken worden die minder lezen. Het eind ging wel wat snel omdat er naast de hoofdverhaallijn ook nog een andere verhaallijn moest afgesloten worden. Dat was misschien wat teveel voor de dikte van het boek.

Meer recensies van Marieke Leest