Zonnesteek opgelopen

Mariekeleestverder 16 augustus 2020
In het idee dat een buitenstaander totaal onverwacht op walkabout gaat in de outback van Australië schuilt een fantastisch uitgangspunt voor een verhaal. De wijze waarop dat idee is uitgewerkt is zeer 'fantastisch' en lijkt op geen enkele manier te raken aan de werkelijke leefwijze van Aboriginals.
Google -het liefst voorafgaand aan lezing van dit boek- op naam van de auteur (Marlo Morgan) en ontdek de 'real story'.
Wellicht heeft de auteur toen ze in de jaren '80 al dan niet dwars door Australië trok een zonnesteek opgelopen. Vooral toen ze meende op te kunnen schrijven dat 'aboriginals zo blij zijn dat hun neus dezelfde vorm heeft als die van de koala beer. Hun brede, platte neus en wijde neusgaten zijn beter aangepast aan de hoge temperatuur van de lucht dan mijn Europese mopneus.'

Meer recensies van Mariekeleestverder