Mooie landschapsbeschrijving.

marije-freriks 29 maart 2024
In 2003 was ik in Nepal. In Kathmandu en heb ik een tocht gemaakt door het gebied van de Langtang, Nationaal Park. Het boek kwam ik per ongeluk op het spoor. Genoten van de beschrijvingen van het landschap. Heel gedetailleerd en je ziet het als het ware voor je. De zoektocht naar het blauwschaap en de sneeuwluipaard door de twee hoofdpersonen zijn gehonoreerd, al hebben ze de laatste niet in levende lijve gezien. De wetenswaardigheden over het boeddhisme waren leerzaam, echter de vele namen maakten het weer onrustig. Peter Matthiesen maakt een goede mix tussen natuur, cultuur en religie. Samengevat was het boek het lezen de moeite waard, zeker omdat het voor mij een feest van herkenning was.

Meer recensies van marije-freriks