Kracht

marije-freriks 23 november 2022
Mevrouw mijn moeder geschreven door Yvonne Keuls heb ik cadeau gekregen van de bibliotheek in het kader van Nederland Leest. Het boek is eerder uitgegeven in 1999.
Het is een boek vol herinneringen en verhalen van een 93 jarige vrouw, de moeder van Yvonne. Het boek maakt veel bij me los, het zet mij terug naar het leven van mijn moeder.
Ik heb van begin tot het einde genoten: ontroering, humor, herkenbaar maar ook weemoed over wat niet meer is.
Ofschoon ik door het lezen van andere boeken over Indië wel bekend was met de symboliek en magie van dit land was het ook prachtig om dit opnieuw te ervaren.
Mevrouw mijn moeder gaat over een krachtige, eigengereide vrouw, een vrouw die tot bijna de laatst dag van haar leven de touwtjes in handen probeerde te houden en zo de regie over het eigen leven bleef bepalen, tot soms wanhoop, maar ook gelatenheid en respect van haar kinderen.
Dinsdag 29 november is er een open leeskring georganiseerd door Senia, ik verheug me erop.

Meer recensies van marije-freriks