Indrukwekkend

Taal : Nederlands
Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 244
Verschijningsdatum : oktober 2021

Is dit alles? borstkankerroman met feelgoodelementen Sandra Zegers en haar vriendin Tanja hebben alles wat ze altijd wensten: een man, twee kinderen en een leuke baan. Sandra schrijft boeken en Tanja heeft een eigen huisartsenpraktijk. Toch vraagt Sandra zich af: Is dit alles? Ze worstelt met haar gewicht, vindt haar echtgenoot Frank saai en opvoeden best lastig en als schrijfster verdient ze erg weinig. Dan ontdekt ze een knobbel in haar borst en vraagt zich andere dingen af: Wat zal de dokter zeggen? Zou het onschuldig kunnen zijn? En, als ze de diagnose kanker krijgt: Hoe vertellen we het de kinderen? Hoe kom ik in vredesnaam het behandeltraject door? Dat Sandra’s kinderen nog klein zijn en ze een naaldenfobie heeft, maakt alles nog lastiger. Tanja krijgt op haar werk te maken met tegenslag. De beide vrouwen maken een turbulente tijd mee.
Is dit alles? is deels autobiografisch. Schrijfster Trenke Riksten-Unsworth heeft hiermee een open, eerlijk, realistisch en humoristisch verhaal neergezet over borstkanker en meer.

Mijn beleving/bevinding.
Bij dit boek wijk ik af van mijn gebruikelijke manier van recensie schrijven. Daarmee zou ik dit boek te kort doen.
Dit verhaal is prachtig indrukwekkend geschreven. Trenke neemt me mee in het leven van Sandra. Al verder lezend leer ik Sandra beter kennen, haar angst, haar wanhoop, haar verdriet. Sandra wordt mijn vriendin. Ook al is Tanja Sandra’s vriendin, het voelt als of ik dichter bij haar sta. Ik begrijp Tanja maar ik vind haar ook wat egoïstisch. In mijn ogen hoort ze aan de zijde van Sandra te staan. In plaats van Tanja sla ik in gedachten een arm om Sandra heen.
Dan het eind van het boek. Ongelofelijk huiveringwekkend. Geen woorden voor.
Trenke, je hebt een heel bijzonder boek neergezet. Dank je wel. Een dikke 5 sterren

Meer recensies van Marijo Bakker