Wie is er nog te vertrouwen.

Marijo Bakker 02 mei 2023

Uitvoering : Paperback
Verschijningsdatum : maart 2023
Serie : Rani Diaz
Thema : Misdaad en mysterie: vrouwelijke detectives

Dit boek heb ik mogen ontvangen als recensie exemplaar van Phoenix Books. Heel hartelijk dank hier voor.

Achterflap:
Na een uit de hand gelopen verjaardagsfeest, wordt Zoë met een black-out wakker. Terwijl de feestvierders hun roes uitslapen, neemt de jonge vrouw een frisse duik in het zwembad en doet er een macabere ontdekking. Een vastgebonden lichaam ligt op de bodem. Wie heeft het slachtoffer omgebracht en waarom is het in Zoë’s zwembad gedumpt? Rani Diaz wordt op de zaak gezet. Spreekt Zoë de waarheid, of veinst ze haar geheugenverlies en is ze toch niet zo onschuldig als ze beweert? De volgende avond verdwijnt een vijftienjarige topgymnaste na een Halloweentocht. Waar is het meisje? Het speurdersteam zet alles op alles om de vermiste tiener terug te vinden, alsook om de moordenaar van het onfortuinlijke slachtoffer in de boeien te slaan. Helaas tikt de tijd genadeloos voort. Intussen blijft de dader hen telkens één stap voor …
Sterre Carron behoort tot de top van de Nederlandstalige thrillerschrijfsters. Van haar hand verschenen reeds negentien thrillers. Haar boeken werden door duizenden liefhebbers van spannende boeken verslonden.
Lafaard! is haar twintigste boek en kan als een standalone gelezen worden!

De cover:
Dit deel 20 maar niet mijn favoriete cover. Een beetje nietszeggend en te groen.
Inhoud:
Prettig lettertype. Goed leesbaar.

Mijn beleving van het verhaal.
Zoals we van Serre Carron gewend zijn duiken we direct in het verhaal en niet zo’n beetje ook. Ik zit direct recht op. Wat een start van dit verhaal. Een moordend tempo, daar hou ik van. Dat belooft wat voor het verloop. Het boek neemt een sprong in de tijd. Hè verdorie, ik wil eigenlijk weten hoe het verder gaat. Maar door de sprong in de tijd neemt de spanning in het verhaal niet af ook al zitten we nu in een andere tijd. Negen jaar later.
Het verhaal gaat vol spanning door. Er gebeuren vreemde en spannende dingen. Wie is er nog je vriend en wie niet? De vriendengroep lijkt uit elkaar te vallen en iedereen wantrouwt elkaar. Helaas Rani Diaz moet haar paar vrije dagen eerder afbreken om een moeilijk ingewikkeld verhaal op te lossen. Is het dan alleen maar kommer kwel? Niet als Rani de grootste verrassing heeft voor haar zus Romy. Dan moet zelfs ik een traantje weg pinken. Serre is met dit boek boven zichzelf uitgestegen. Subliem.
5 sterren is voor dit boek eigenlijk te weinig maar helaas meer mag niet. Ik wacht weer met spanning op de volgende.
Deel 21.

Meer recensies van Marijo Bakker