In het leven van een "hemelbestormer"

Marina 08 april 2022
Ines Nijs brengt met haar 2de roman ons terug naar de pioniersjaren van de luchtvaart.
Victor Heylighen is een vliegenier en avonturier. Hij helpt de Congoroute tussen Brussel en Leopoldstad, de belangrijkste luchtvaartverbinding van Sabena, mee uit te bouwen.
Maar tijdens de jaren '40 maakt de luchtvaart een explosieve vooruitgang. Victor heeft het daar moeilijk mee en ook in zijn privé heeft hij het niet gemakkelijk…

Dit boek gaf me een blik in het leven van het pioniersbestaan in en rond Sabena en de vooruitgang.
De schrijfster nam me mee in het ingewikkelde leven van Victor en zijn verwanten
Door de gebeurtenissen spannend te verwoorden en dieper in de gevoelens en belevingswereld van Victor te graven, geeft het dit verhaal zeker een meerwaarde
Met haar prachtige schrijfstijl vol met beeldspraak en metaforen, heeft ze me laten genieten van een historische roman met een psychologische inslag.

Meer recensies van Marina