Een historische roman in een feelgood-jasje

Marina 15 oktober 2023
Dagboek uit Bombay is de 3de roman van Hedwig Meesters.
Isabel vindt per toeval het dagboek van haar grootmoeder, waarna haar interesse nog meer opflakkert naar de onbekende Indiase grootvader.
Ze beslist om op reis te gaan naar Bombay en op zoek te gaan naar familieleden en de bezienswaardigheden die haar grootmoeder beschreven heeft in haar dagboek .... maar door een onverwachte ontmoeting krijgt ook haar reis een andere wending

Door de 2 tijdslijnen in het boek , enerzijds het leven van grootmoeder Felicity in haar dagboek, en anderzijds de reis van Isabel krijg je een mooi zicht op de stad en het leven in Bombay in heden en verleden. Hedwig Meesters beschrijft het zeer beeldend en je waant je in de drukke stad met zijn speciale gebouwen en straten. Je kan dit wel echt levendig voorstellen.

Voor mij is het boek een historische roman met een groot Feelgood gehalte.
De 2 aparte tijdslijnen geven zeker een meerwaarde . De zoektocht naar en de familiegeschiedenis op zich mocht meer uitgewerkt worden .
Maar ik heb in ieder geval genoten van het verhaal van het leven rond Felicity en Isabel

Meer recensies van Marina