Een spannende vlucht

Mariskab2609 04 september 2022
Via Hebban en AmbosAnthos werd ik geselecteerd om dit boek te lezen. Emma Makepeace en nee dat is niet haar eigen naam is een Engelse spion voor MI6. Haar moeder weet hier niks van af en denkt dat ze voor de overheid werkt. Ze krijgt de opdracht van haar mentor en baas Ripley om de zoon van een jaren geleden Russisch stel te overtuigen met zijn ouders onder te duiken voor de dreiging uit hun geboorteland. Maar Michael is kinderarts en wil “zijn kinderen” niet in de steek laten. Als Emma weet te voorkomen dat hij gedood wordt op zijn werk gaan ze samen op een spannende vlucht door de donkere nacht in Londen. Ze proberen de camera’s te ontwijken want die lijken in Russische handen maar dat is niet makkelijk. Overal waar ze komen duiken de Russen weer op en die hebben geen gezellige bedoelingen. Gedurende de vlucht wordt er teruggeblikt op hoe Emma hier terecht is gekomen wat haar achtergrond is en waarom ze spion is geworden. Bij MI6 kan ze op niemand meer rekenen en Ripley is verdwenen. Of ze het halen, Emma Ripley weer terug vindt en of de dader voor deze ellende Chernov er mee weg komt kun je vanaf 12 september 2022 zelf lezen.

Meer recensies van Mariskab2609