Historie ontmoet spanning

Mariskab2609 09 maart 2023
Het verhaal speelt zich af begin 19e eeuw in het Duitsland van toen, hierdoor krijgt het boek een historisch randje. We volgen de seriemoordenaar en het politie onderzoek gelijktijdig. Hierdoor wordt het verhaal van twee kanten belicht maar wordt het in het verhaal van het politie onderzoek meer een who done it dan een thriller. Omdat je al weet wie de moorden pleegt haalt het de spanning eruit en is het meer een detective dan een echte thriller voor mij. Ik had aan het einde van het boek pas door dat het gebaseerd is op een waar gebeurd verhaal. Ik mocht dit boek lezen voor de Hebban Thrillerprijs 2023. Van de vier kwam deze op de derde plek. Het boek heeft de shortlist ook niet gehaald.

Meer recensies van Mariskab2609