Een boek wat pakt en je vasthoudt

Mariskab2609 18 augustus 2022
Via Lovetoread mocht ik dit boek wat binnenkort uitkomt alvast lezen. Het is een vlot geschreven verhaal wat je vast pakt en vasthoudt. Het boek is geschreven vanuit Shannnon Vickerson. Zij woont met haar familie (vader, moeder en zus Margareth) in de buitenwijken van Chicago, Pleasant Valley. Zo’n wijk met vrijstaande huizen met grote tuinen, van buurtbarbecue’s en bellijsten met belbomen. Shannon is een verlegen kind die als ze buitenkomt zich het liefst verstopt achter een vlieger die ze van opa uit Florida heeft gekregen. Hierdoor krijgt ze de bijnaam Kite. Als Kite 9 jaar is komen de Finches tegenover hn wonen. Een grote luidruchtige familie die niet helemaal passen in Pleasant Valley. Kite is zelfs bang van hun oudste zoon Caen. Hij pest de kinderen in de buurt dan ook regelmatig. Op een dag komt Kite’s vader midden op de dag thuis van zijn werk, hij is ontslagen. Na een ruzie met haar moeder vertrekt haar vader en komt nooit meer terug. Haar moeder kan dit helemaal niet aan en heeft pillen nodig om te kunnen slapen en de dag door te komen. Margaret is veel bij een vriendinnetje verderop in de straat en komt niet tot nauwelijks nog thuis dus staat Kite er helemaal alleen voor. Dan op een nacht gaat de telefoon de belboom is in werking gezet het huis van de Finches staat in brand en omdat haar moeder niet in staat is doet Kite wat er van haar gevraagd wordt. Een paar weken later doet haar moeder een zelfmoord poging waarbij ze Kite probeert te betrekken. Na al deze voorvallen verhuist Kite naar opa in Florida, Margareth blijft achter in Pleasant Valley. Hier groeit ze opa tussen de pensionado’s in een veilige omgeving. Ze groeit op met haar beste vriend Sonny en zijn familie en is best gelukkig. Tot ze op een dag midden in de nacht een telefoontje uit Chicago krijgt van haar zus Margareth wat haar hele leven op zijn kop zet. Hoe het verder gaat met Kite, Cain, Sonny en Margareth en of het recht zal zegevieren weet je als je dit boek gaat lezen!
Echt een aanrader en voor mij dik 4 sterren!

Meer recensies van Mariskab2609