Generaties en liefde

Mariskab2609 15 mei 2022
Ik mocht dit boek via love To read vooruit lezen. In het begin vond ik het een lastig boek om te lezen omdat ik het nogal bloemrijk geschreven vond wat echt mijn stijl niet is. Maar ik was toch nieuwsgierig geworden naar het verhaal van de Nederlandse Herman die na het vechten voor Duitsland in de grote oorlog zijn leven opbouwt in Spanje. Hier groeit zijn gezin en familie tijdens de Spaanse burgeroorlog en de tweede Wereldoorlog. Je leest wat de keuzes en de pijn van ouders kunnen betekenen voor de generaties erna. Hoe liefde wordt gezocht, gevonden en weer wordt kwijt geraakt. Hoe families samen leven en kinderen opgroeien en familie worden. Hoe kinderen de ruzies van hun ouders uitvechten en ondanks alles opgroeien en volwassen worden. Uiteindelijk een mooi generatie, familie en liefdes verhaal door oorlogen heen. Het is een dik boek en ondanks het bloemrijke begin een boeiend en liefdevol verhaal.

Meer recensies van Mariskab2609