Mix van taal, spel en multimedia

Marja Legius 08 augustus 2023
Ik lees het boek met mijn kleuter van 4. Ze mag elke keer dat we een verhaaltje gaan lezen zelf de letter aanwijzen welke ze wil gaan lezen en ik laat haar zelf deze letter zoeken in het boek. Als variant hierop kunnen we ook één van de 26 cijfers noemen die achter op het boek staat en deze gaan opzoeken in het boek. De verhaaltjes zijn voorzien van een toepasselijke vrolijke en kleurrijke tekening waarin ook een zoek- of doe opdracht is verwerkt om de desbetreffende letter te vinden. Omdat de letter van het desbetreffende verhaaltje rood is gekleurd kunnen we deze ook zoeken en tellen. Zowel de hoofdletters als de kleine letters. Na het lezen van het verhaaltje staat er ook een vraagteken opdracht voor extra verdieping en zo komen we tot de leukste gesprekjes. Daarnaast bestaat ook de mogelijkheid om de qr-code te scannen zodat we samen mee kunnen zingen met een liedje. Via een andere qr-code komen we uit op de You Tube pagina van CREAMOES waar de verhaaltjes worden voorgelezen. Via de website is zelfs een kleurplaat te downloaden. In de verhaaltjes zijn op een leuke manier allerlei spreekwoorden en gezegden toegepast. Dit is voor de oudere kinderen leuk om te ontdekken en over door te praten maar zeker ook voor mezelf een leuke verrassing. Elk verhaaltje is een feest om te lezen, te ontdekken en samen interactief bezig te zijn. Van dit boek zullen we nog lang plezier gaan hebben.

Meer recensies van Marja Legius