Dochter van de zon

Marja Legius 03 oktober 2020

Dochter van de zon is het derde deel in de reeks Landsend romans maar dit boek is prima te lezen als je, net als ik, de vorige delen nog niet gelezen hebt. Het is een op zichzelf staand verhaal waarvoor je geen voorkennis hoeft te hebben uit de vorige delen.

De cover:

Op de cover staat een foto van een jonge vrouw in de natuur. Zij wordt belicht door de zon die achter haar staat. Omdat ze haar armen wijd houdt zie je dat ze geniet van de vrijheid en de natuur.

Het verhaal:

Landsend is een schilderachtig, fictief stadje in het noorden van Nederland waar de hoofdpersonage Karlijn Faber na het mislukken van haar relatie met de op haar geld uit zijnde vriend, vanuit Amsterdam gaat wonen. Ze wordt hier hartelijk ontvangen door vrienden en voelt zich er meteen thuis. Dan wordt het huis naast haar verkocht aan een huisarts met een duister verleden.

Mijn mening:

Het boek is een heerlijke roman waarin persoonlijke groei en vergeving een rol spelen. Het geloof komt op een luchtige manier vaker voor in het verhaal. Karlijn zoekt graag de rust op van een kerkdienst, geniet van een Choral Evensong en ze raakt bevriend met de zusters uit het klooster dat tegen haar tuin grenst. De personages in het verhaal zijn geloofwaardig en de sfeer van het pittoreske stadje wordt mooi beschreven. Je ziet als het ware de overvloedige tuin met zijn prachtige fruitbomen of het Fröbelhuis zo voor je. Ook de emoties van de personages zijn echt invoelbaar. Een mooi boek om even bij weg te dromen.

Hartelijk dank aan Uitgeverij Zomer en Keuning dat ik dit boek mocht lezen.

Meer recensies van Marja Legius