Prima start

marloes-bouma 04 maart 2022
Het eerste boek van een serie is altijd lastig. Gooi je gelijk alles jouw ingrediënten erin of bewaar je nog wat voor de andere delen.
Ik heb als lezer deze strijd gevoelt.
Aan de ene kant wordt het verhaal rustig opgebouwd en leren we de Meghan langzaamaan kennen, maar ineens gaat het boek als een stroomversnelling. Van alles wordt er in naar voren gehaald, die ten koste gaan van het goed neerzetten van het hoofdpersonage. Ik hoop in de komende boeken dat ze krachtiger wordt uitgewerkt. Dat ik als lezer meer sympathie voor haar krijg.

Ondanks dat dit concept niet nieuw is, heb ik genoten van de omschrijvingen van de fantasiewereld. Veel elementen zijn herkenbaar van andere schrijvers, maar Kagawa weer haar eigen draai er aan te geven.
Het geeft ook een stuk bewustwording hoeveel technologie invloed heeft op onze fantasie. Alles wordt voor ons vormgegeven en onze eigen fantasie en creativiteit schuift naar achteren. En daarbij raken we steeds minder verbonden met de natuur.
Een prachtig uitgangspunt!

Nu op naar het tweede boek!

Meer recensies van marloes-bouma