fijn tussendoortje

marloes-bouma 08 mei 2022
De suite van "Suzanne Vermeer" is net als al zijn/haar andere boeken een heerlijk boek voor tussendoor. Ze zijn altijd vlot geschreven, simpele woordkeuzes, korte hoofdstukken en korte zinnen. Op een vrije dag lees je met gemak zo'n boekje uit en daarom zijn ze zo fijn. En ze spelen altijd af op vakantieoorden waar je jezelf dan al helemaal ziet rondlopen. Zo ook in dit boek.
De hoofdpersoon is een vrouw die stevig in haar schoenen staat. Heerlijk om te lezen dat het eens geen 'vrouw in nood' is. Ze durft realistische, dappere besluiten te maken. Hiervoor extra credits! Alleen weer een minpunt (SPOILER ALERT) dat een man haar weer moet 'redden'.. Dat vond ik echt een blamage. Ze werd het gehele boek zo goed en sterk neergezet en dit was daardoor zo'n enorme domper.
Verder steekt het verhaal goed in elkaar. Goede opbouw van spanning. Op het moment dat je denkt van. "Owh, is dit het?" Komt er nog een fijne twist in het verhaal. Misschien redelijk voorspelbaar, maar zeker niet verkeerd opgebouwd! De 'dader' had ik lange tijd niet in mijn hoofd en daar ben ik heel blij mee.

Meer recensies van marloes-bouma