X files in Groningen

marloes-bouma 26 februari 2022
Wat een fijne, originele (politie) thriller serie. Als fan van de X Files was ik gelijk enthousiast.

Het boek begint gelijk met actie. Hoe de moordenares bezoek krijgt in haar dromen dat haar aanzetten tot moord, terwijl zij totaal iets anders heeft “gezien” in haar droom. Dit zet gelijk goed neer waar het verhaal naar toe gaat.

Het verhaal laat mij als lezer ook vaak twijfelen, juist door de nuchtere Tess en David die gelooft in het occulte en bovennatuurlijke.

Het verhaal zit goed in elkaar. Wel miste ik de diepgang in de personages David en Tess. Ik krijg als lezer wel het een en ander te lezen, maar voor mijn gevoel zijn ze nog erg vlak.

Ik zag dat de schrijvers nog mee met boeken hebben geschreven m.b.t. Detta. Ik ben erg nieuwsgierig hoe het verder zal gaan met David en Tess. Hopelijk keer ik deze personages daarin beter kennen.

Meer recensies van marloes-bouma