Levensecht

MarYan 08 juni 2023
Lees je graag een spannende psychologische thriller?
Deze moet je hebben!

Toen ik benaderd werd door de uitgever voor dit boek had ik eerst wat twijfels: een literaire thriller met politiek en terrorisme als onderwerp, was dat wel wat voor mij...? Maar wat ben ik blij dat ik ja zei!
Dit is een zeer goed geschreven, fijne, vlotte en spannende thriller met veel aandacht voor de hoofdpersoon: profiler Hazel Kramer.
Ze wordt ingeschakeld door een politieke partij omdat een van hen: Richard Hall is verdwenen.. Ontvoerd? Het is vlak voor de verkiezingen. De partij is niet erg mededeelzaam en houdt info achter.
Als snel blijkt er een andere dreiging.. Terrorisme.

Het boek heeft 2 hoofdlijnen: 'Nu' en 'Toen' . In 'Toen' lees je over Hazels verleden, deels in de vorm van gesprekken met een psycholoog. In 'Nu' gaat het over de ontvoering en hoe ze samen met het antiterrorismeteam een oplossing zoekt. Waarom is Richard ontvoerd en door wie? De twee lijnen komen uiteindelijk samen.

Dana Smit schrijft heel levendige dialogen, de hoofdstukken zijn kort en door de 2 verschillende lijnen is het extra spannend. Soms had ik de neiging om een stuk 'Toen' over te slaan, maar ik heb me beheerst.

En ik viel weer es in slaap met een boek in de hand.., en niet omdat het slaapverwekkend is! Je wilt gewoon niet stoppen in dit boek.
Dit is deel 2 van de Hazel Kramer serie maar je kunt ze gewoon als stand alone lezen. Ik heb deel 1 nog niet gelezen.

Meer recensies van MarYan