Wraak in een nieuw kleedje

masc 06 oktober 2019
Escaperooms zijn een rage! De Escaperoom van Megan Goldin speelt handig in op deze rage. Dit boek trok dan ook mijn aandacht omdat ik gek ben op escapegames/escaperooms. Ik kon het boek dan ook moeilijk wegleggen.

Een team van 4 topmensen werkzaam bij investeringsbank Stanhope and Hope worden samengeroepen in een afgelegen, leegstaand kantoorgebouw in South Bronx op een vrijdagavond voor een verplichte vergadering. Het idee leeft onder het team dat ze hier zijn samengeroepen zijn om ontslagen te worden. Als snel wordt duidelijk dat het om een escaperoom gaat. Met de bonusdag in het vooruitzicht haalt de teamleader zijn team over om mee te doen. Het team stapt de lift en vanaf dat moment is het spel gestart en ontdekken ze dat ze niet meer kunnen ontsnappen. Ze proberen dan maar om de opdrachten zo snel mogelijk op te lossen zodat ze kunnen gaan genieten van hun vrije weekend. Maar niets is wat het lijkt en al snel blijkt dat de opdrachten te maken hebben met gebeurtenissen uit het het verleden tijdens hun loopbaan bij de bank.

De hoofdstukken worden vanuit 2 perspectieven geschreven: afwisselend weet je wat er in de lift gebeurd en vervolgens wordt het verleden van een ex-teamlid beschreven. Uiteindelijk komen verleden en heden samen en leidt dit tot een slimme ontknoping.

Het idee van een escaperoom te gebruiken voor een boek, was voor mij vernieuwend en daarom het ik het boek met veel plezier gelezen. Het boek gaat razendsnel van start , maar hapert op sommige ogenblikken om dan toch weer op te trekken. Al met al was het spannend, vlot geschreven en heeft het me toch wel geïntrigeerd. Het aloude thema wraak werd op een leuke manier in een modern kleedje gebracht.

Meer recensies van masc