Hand van de meester

Mathieu Gyssels 28 oktober 2020
In het begin komen er veel personages aan bod en worden de verhaallijnen zorgvuldig uitgezet. Dan is het dus belangrijk dat je je aandacht er echt bij houdt. Maar als je er eenmaal in zit, leest het supervlot, zoals een ware meester betaamt. De spanning is niet voortdurend op maximaal niveau, maar zo kun je zelf lekker meedenken over het plot. Zeker naar het einde neemt de spanning toe en tekent zich een ongelooflijk goed gevonden plot af. De sympathie die ik voor hoofdfiguren Alex Berger & Sara Cavani voel is oprecht en dat tekent de hand van de vakman die Coppers is. Zijn de Liese Meerhout-reeks was al uitstekend, maar ik hoop toch ook op een voortzetting van de verhalen met Alex en Sara.
Topper van (Vlaams) formaat!

Meer recensies van Mathieu Gyssels