leest snel weg maar erg rommelig

21 juni 2020
Met veel plezier keek ik uit naar de prequel op de hunger games. Zoals de serie betaamd, las ook dit boek erg makkelijk weg, maar het was van een hele andere kwaliteit dan de originele serie. Het voelde als een slecht uitgedacht en wankel verhaal. De opbouw beloofde nog heel wat, maar dan komt er ineens een omslag. Het laatste gedeelte van het boek is onnodig langdradig en onlogisch. Coriolanus wordt steeds meer een onnatuurlijk persoon en zijn acties zijn ongeloofwaardig. Het einde van zijn avontuur in district 12 staat nergens op. Zowel Lucy Grey als Coriolanus Snow worden hier door de schrijver groot onrecht gedaan door het maar snel snel af te raffelen zonder enige duidelijke reden. Een ware teleurstelling.

Meer recensies van