Geen winnaar maar ook geen verliezer

Me03 23 augustus 2017
De verliezer.

De verliezer is een boek die je of bevalt of tegenstaat. De manier van schrijven is niet verkeerd. Echter zitten er in het verhaal filosofische stukjes die soms net te lang doorgaan en daardoor eigenlijk een beetje droog worden. Er zitten echter ook stukjes in die ervoor zorgen dat je verder wil lezen. De hoofdpersoon in het boek is slechts 27 jaar maar doet door zijn manier van denken ouder aan dan hij is. Ook de manier van leven en hoe hij tegenover bepaalde dingen staat zorgen ervoor dat je eigenlijk een soort aversie tegen deze persoon krijgt. Hij komt over als een egoïstisch persoon en voelt zich te goed voor alles. Wat voor een schrijver toch ook wel knap is om een boek te schrijven die blijft hangen ook al is het de negatieve gevoelens die de hoofdpersoon bij je oproep. Het eind van het boek was dan ook wel verrassend en had ikzelf niet zo verwacht. Het is een boek dat als je van filosofie houdt je je misschien wel in het boek kan vinden. Maar voor mij deed het het niet en denk ik dat het toch net niet mijn genre is.

Meer recensies van Me03