Hoge verwachtingen, maar een teleurstellende uitwerking

ANGEL MAGE

Pfoe, waar te beginnen? Een erg lastig boek om onder woorden te brengen, omdat mijn hele leeservaring erg tegenstrijdig was haha.

Ik vond een aantal elementen echt onwijs tof bv., zoals de Engelen en de 'mages' die hun kunnen oproepen en krachten laten gebruiken. Het magische systeem was an zich dus zeker een groot pluspunt voor mij. Heel gaaf concept, maar zeker in het begin miste ik echt uitleg over de werking van alles en was het echt zoeken om een beeld te kunnen vormen van het systeem.

Ik denk dat het voor mij ook een beetje een euvel is dat ik het plot niet echt heel bijzonder uitgewerkt vond. Ik verwachtte meer op dit front. In principe vind ik een voorspelbaar plot niet erg, maar dan moeten voor mij wel vele andere elementen uitblinken en dat gevoel had ik helaas ook niet vaak.

De personage ontwikkeling had imo ook wel beter gekund. Veel personages bleven voor mijn gevoel erg oppervlakkig en ‘afstandelijk’ geschreven. Wat ik overigens wel erg tof vind is dat dit boek vooral gefocust is op sterke vrouwelijke personages, iets waar vandaag de dag veel lezers hongerig naar zijn, dus dat zal bij veel lezers wel gewaardeerd gaan worden denk ik. Ook erg leuk dat je ook wel een beetje dat gevoel van ‘de musketiers’ af en toe naar voren voelt komen, want o.a. de personages laten imo wel duidelijk zien dat de auteur bepaalde elementen van de musketiers als inspiratie heeft gebruikt, wat ik wel erg leuk vond om terug te zien komen in het boek. Zowel namen alsook de 'eenheid' van de musketiers vond ik erg leuk om tegen te komen, zoals je het ook in de musketiers tegenkomt. Ook vond ik het mooi om te zien hoe het systeem in deze wereld, met de verschillende groepen mensen (zoals burgers, de troepen van de Kardinaal, de hoofdpersonages) overeenkomsten heeft met hoe het in het verhaal van de drie musketiers ook naar voren komt. Onderdrukking van burgers o.a en hoe daarmee omgegaan wordt door verschillende partijen.

Ik vond het vooral jammer dat naast het feit dat ik het eerste deel van het boek erg lastig vond om in te komen, ik ook wel serieuze twijfels heb over de manier waarop het boek eindigt. Voor mij voelde het niet helemaal compleet en ik had graag nog wel wat extra pagina’s erbij gehad ondanks dat het al best een dikkerd is. Maar ik miste toch wel het e.e.a zoals een epiloog o.a. en gewoon net even wat meer informatie nog over wat er nog gebeurd nu met sommige personages en de wereld an zich.

Ondanks dat ik dus begon aan dit boek met hoge verwachtingen en hoopte op een WAUW leeservaring, heb ik nu uiteindelijk qua gevoel meer een ‘meh’ gevoel bij het boek als dat ik echt heel enthousiast ben. Op vrijwel elk front qua elementen hadden imo veel dingen beter uitgewerkt kunnen worden en dat vind ik dan wel jammer, want daar lijkt mijn gevoel nu vooral op te focussen als ik terug denk aan het boek. Ik weet niet of dit verhaal misschien beter uit de verf was gekomen door er bv een duologie of trilogie van te maken, zodat je meer diepgang in het plot zou krijgen bv. Misschien dat ik niet in de juiste ‘mood’ was momenteel voor dit boek? Ik weet het niet precies, maar helaas was dit niet het geweldige boek voor mij waar ik op hoopte.

CONCLUSIE |
Nu ik bij de conclusie gekomen ben, denk ik dat ik bij een rating van 2 sterren ga blijven. Ik heb van sommige dingen genoten, maar voornamelijk veel opmerkingen bij grotere elementen van het verhaal die er normaal bij mij voor moeten zorgen dat ik juist helemaal meegesleept wordt, wat hier dus grotendeels niet het geval was.

Ik weet niet of ik zelf nog snel een boek op zou pakken van deze auteur, maar ik denk dat het boek ook bij velen wel weer heel erg in de smaak zal vallen. Ik heb zo’n gevoel dat dit gewoon een HIT or MISS boek is, dus ik moedig je vooral aan om er zelf achter te komen wat je ervan gaat vinden!

Meer recensies van Melissa's Fandom World