Een absolute aanrader, boek om erover na te denken !

Mery Todde 26 april 2024
Het kleine VERSCHIL dat ALLES VERANDERT van Jan R. Lunsing
Uitgeverij Doornwater

Een Nieuwe Visie op Samenleving en Economie.
Jan R. Lunsing daagt in zijn boek Het kleine VERSCHIL dat ALLES VERANDERT de gangbare opvattingen over geld, economie en samenleving uit en biedt een verfrissend perspectief op de fundamenten van onze maatschappij.

In een tijd waarin economische macht steeds meer geconcentreerd raakt en het neoliberalisme de overhand lijkt te hebben, vraagt Lunsing zich af of de mens niet meer is dan slechts een economisch wezen. Hij pleit voor een herwaardering van de sociale dimensie van het mens-zijn en stelt kritische vragen bij de huidige politieke en economische systemen.

Met scherpe analyses en heldere argumenten plaatst Lunsing verschillende onderwerpen in een verrassend perspectief, waardoor de lezer gedwongen wordt om anders te kijken naar de wereld om hen heen. Het boek biedt geen kant-en-klare oplossingen, maar stimuleert juist het denken en de dialoog over de richting die onze samenleving zou moeten nemen.

Geschreven in een toegankelijke stijl, is Het kleine VERSCHIL dat ALLES VERANDERT een belangrijk betoog dat het debat over politiek, economie en maatschappij verrijkt. Een must-read voor iedereen die zich bekommert om de toekomst van onze samenleving.

Meer recensies van Mery Todde