Hard hart

Michaela1981 06 mei 2024
Hard hart van Ish Ait Hamou is een heel apart boek. Het is een roman maar niet zomaar eentje. Familie, afscheid, verliefdheid, verleden en toekomst vormen de rode lijn bij dit personage.

Tom Macleigh gaat studeren in Boston waardoor hij de bedrukte sfeer van thuis en het saaie provinciestadje achter zich laat. Hij is nogal terug getrokken, maar daar komt beetje bij beetje verandering in. Hij leert enkel nieuwe vrienden kennen en de bloedmooie Rachella, die ook studeert. Omdat hij heel verlegen is durft hij haar niet uit te vragen, ook krijgt hij af en toe woedeaanvallen waardoor hij de werkelijkheid verliest. Hij blijkt toevallig de juiste man op de juiste plaats als Rachella een donkere periode mee maakt.
Gaat er iets bloeien tussen hun of gaat het voor beide mis?

De auteur heeft een vlotte schrijfwijze. Alhoewel het heel verwarrend overkomt in het begin weet hij je toch vast te houden. En wat een plotwending, dit zag ik echt niet aankomen.

Toen ik begon te lezen dacht ik, huh? Altijd dezelfde titel bij ieder hoofdstuk. Het is pas echt op het einde dat je begrijpt waarom dit zo is. Vind hem goed geschreven en kan deze echt aanraden.

Meer recensies van Michaela1981