Super spannend

Michaela1981 22 april 2024
Het Buchinsky incident van Benny Bouwdewijns. Wat een heftige reis door de periode van 1935-1965, een reis die je mee neemt doorheen vele mysteries maar ook gruwelijkheden.

In 1935 werd een klein meisje vermoord terug gevonden in een tuin in een dorp in Pruisen. Niemand lijkt haar te kennen nog heeft ze papieren. Rechercheur Erder onderzoekt de zaak maar staat voor een raadsel. Na 10 jaar, in het jaar 1945, heroveren de Russen Berlijn. Doordat hun terreinhonger niet stilt stromen ze door naar Brussel. Hierdoor komt Belgiƫ in een koude oorlog terecht.
Thomas Erder leert tijdens deze chaos te leven met de gedachte dat hij niet voldoende heeft gedaan om de moordenaar te vinden. Tot hij met mensen kennis maakt uit de omgeving van dat meisje. Gaat hij na zoveel jaar toch nog de dader weten te vinden?

De auteur weet je goed vast te houden in spanning, zijn schrijfstijl is heel vlot waardoor het boek ook net zo vlot leest. Hij heeft alle gebeurtenissen zo mooi weten te verwerken dat het bijna geloofwaardig is.

Ik heb enorm genoten van het boek, met momenten zat ik zo verdiept in het lezen dat ik alles rondom me vergat. Ik ga zeker weten nog van deze auteur lezen.

Meer recensies van Michaela1981