Subliem

mick dubois 29 juni 2020
Als rechercheur Aiden Reagan naar een zelfmoord toe moet, heeft hij de pest erin. Hij vindt zulke mensen egoïsten. Maar aan deze zaak zit een reukje. De vrouw was onder behandeling van een psychiater, maar iemand speelde een akelig spelletje met haar geest en verving haar angstmedicatie door drugs. Alle sporen wijzen naar haar psychiater Tess Ciccotelli. Zijzelf weet dat ze onschuldig is, maar de politie gelooft haar niet zonder slag of stoot. Vele politiemensen hebben sowieso een hekel aan haar vanwege een zaak waarin ze als expert optrad. Als een andere patiënt van Tess op een gelijkaardige manier zelfmoord pleegt, moet de politie ook naar andere theorieën op zoek. Langzaam ontdekken dat Tess het doelwit is.

De spanning tussen Aiden en Tess is al duidelijk vanaf hun eerste ontmoeting. Als dat gebeurt bij Karen Rose, weet je ook wat hen te wachten staat
Ik ben altijd reuzeblij als ik een (voor mij) nieuw boek van Karen Rose te pakken krijg maar dit was echt wel een van haar beste vertellingen. Ik had de hele tijd een verdachte in het hoofd, maar uiteindelijk bleek die toch onschuldig te zijn. Over de echte dader heb ik eventjes getwijfeld, maar er was te veel dat die vrij pleitte, dacht ik toch. Het verhaal is super spannend tot het allerlaatst.
Wat ik een beetje jammer vind is dat de schrijfster ook hier weer kiest voor de klassieke formule: op het allerlaatste ogenblik redding van de prinses door de prins op het witte paard. Wat ik juist heel leuk vind is dat al haar boeken op een of andere manier met elkaar in verband staan, niet enkel degene die zich in een en dezelfde stad afspelen

Meer recensies van mick dubois