Spannend Thriller Tussendoortje

Miranda6452 28 december 2023
Charlotte is getrouwd met Frank en samen hebben ze 3 kinderen. Charlotte heeft de brui aan haar studie gegeven toen ze zwanger bleek van Frank. Zelf houdt ze van het perfecte plaatje van haar perfecte gezin. Maar dit lijkt schijn te zijn wanneer ze in haar eigen huis wordt geconfronteerd met maar liefst 2 minnaressen van haar man. Aanvankelijk wil ze er niets van weten en wil ze haar perfecte gezin niet opgeven. Dan volgt er een omkeerpunt en wil ze niets liever dan wraak nemen op Frank. Frank heeft haar trouw beloofd tot de dood hen scheidt.

Ik vind het begin van het verhaal meteen intrigerend en geheimzinnig. Het start met een ongeluk waarvan je de omstandigheden niet te weten komt, gevolgd door een ontmoeting tussen 2 vrouwen, die zich vrijdag en zaterdag noemen.

Het verhaal draait om Charlotte en haar man Frank. Er is een grote bijrol weggelegd voor Sara. Verschillende hoofdstukken worden wisselend vanuit Charlotte (in ik-vorm) en Sara (in zij-vorm) geschreven. Ze komt te dichtbij heeft een verrassende mix aan tijdlijnen en perspectieven. Ik vind het bij dit verhaal heel erg goed passen. Het zorgt ervoor dat de spanning wordt opgebouwd en ik door wil lezen.

Gaandeweg kom je meer te weten over Charlotte en Sara. Voor een novelle vind ik beide personages veel diepgang hebben. Charlotte is de hoofdpersoon en met haar leefde ik intens mee, hoewel ik totaal andere keuzes zou maken dan zij maakt. Charlotte is daarnaast ontzettend netjes en schoon qua huishouden, uiterlijk etc. Veel gaat voor uiterlijk vertoon. Alles is goed verklaarbaar als je de interacties met haar moeder leest.

Het verhaal heeft een mooie opbouw en was goed te volgen terwijl de spanning in stand bleef. Continue blijf je je afvragen wie het ongeluk krijgt. Zelf zat ik ernaast. Het einde is een grote verrassing en heeft een twist die ik niet had verwacht.

Ze komt dichtbij is een spannend thriller tussendoortje. Het verhaal heeft verschillende tijdslijnen en perspectieven. Het is geschreven in de ik- en zij-vorm. Dit past perfect bij dit verhaal en draagt bij aan het vasthouden van de gecreƫerde spanning. Ze komt dichtbij heeft een goed verhaalopbouw. De novelle is een grote aanrader voor thriller liefhebbers en lezers van Loes den Hollander die weinig tijd hebben voor een uitgebreidere thriller.

Ik ontving een recensie-exemplaar van De Verhalenfabriek.

Meer recensies van Miranda6452