Zeer spannende thriller

Miranda6452 07 april 2024
Natalia woont samen met Lorenzo in Italië waar ze werkt als weddingplanner. Na het schokkende bericht dat haar zus is overleden, vertrekt ze halsoverkop naar Nederland. Hier wordt duidelijk dat hoewel haar moeder kapot van verdriet is, ze een ander soort moeder is geweest dan de beide meiden graag hadden gewild. Al snel merkt Natalia dat er vreemde dingen gaande zijn. Waarom was haar zus opgenomen in een kliniek? Waarom wilde ze niet langer leven? Welke onbekende man staat bij het graf van haar zusje. Waarom doet haar moeder zo geheimzinnig. Natalia besluit op onderzoek uit te gaan en stuit op steeds vreemdere zaken. Maar haar onderzoek is niet zonder gevaar voor haar eigen leven.

Dit is mijn eerste thriller van Marcella Kleine. Ik heb al wel feelgood van haar gelezen dus ik was ontzettend benieuwd naar een thriller van haar hand. Ik kan al vertellen; dit wordt beslist niet het laatste boek wat ik van haar lees!

In Bloedwraak leren we Natalia, Hellen en Tara kennen. Het verhaal begint meteen emotioneel en rauw met het overlijden van Tara, Natalia’s zus. Dit wist meteen mijn aandacht te grijpen. Het boek wist ook continue mijn aandacht en nieuwsgierigheid vast te houden en te prikkelen. Het verhaal is vanuit verschillende perspectieven en tijdlijnen geschreven. Ik ben fan van dergelijke opbouwen van verhalen omdat je zo een dieper kijkje krijgt in de personages en de gebeurtenissen. Marcella weet dan ook enorm goed de spanning stapsgewijs uit te breiden door steeds brokjes informatie en emoties te delen. We lezen vanuit Natalia in het heden, Hellen in het verleden en via Tara’s dagboek krijgen we een kijkje in haar laatste dagen/weken.

In het eerste deel van Bloedwraak wordt veel spanning opgebouwd. Door middel van de verschillende perspectieven en tijdlijnen, lees je stap voor stap steeds meer over de gebeurtenissen uit het verleden die diep ingrijpen in het heden. Er is duidelijk een emotionele lading bij Natalia i.v.m. de dood van haar zus, haar eigen privé problemen en de minimale band die ze met haar moeder heeft. Hellen lijkt aanvankelijk vrij koud en kil, zeker als moeder, maar al gauw merk je dat er meer achter dit karakter zit.

Naast verdriet, rouw en mysterie vind ik ook het thema liefde in al haar mooie en verknipte manieren duidelijk naar voren komen in dit boek. De vrouwelijke hoofdpersonages zijn sterk en krachtig. Het eerste deel zat voor mij nog vol onduidelijkheden maar na de eerste helft kreeg ik vermoedens hoe het zat. Toch was het einde een verrassing en had enkele onverwachte twists. Zeker de epiloog heeft een luguber randje.

Bloedwraak is een vlot en meeslepend geschreven thriller die mij vanaf hoofdstuk 1 wist te grijpen. De hoofdstukken zijn kort, wat ik prettig lezen vind. De thriller is vanuit wisselende perspectieven geschreven wat zorgt voor een extra goede opbouw van spanning. Halverwege het verhaal begon ik te vermoeden hoe de vork in de steel zat, maar het einde en zeker de epiloog heeft de nodige verrassingen en plot twists in petto. Ik heb genoten van deze thriller van Marcella Kleine en ga beslist meer van haar lezen.

De Crime Compagnie, bedankt voor het recensie exemplaar.

Meer recensies van Miranda6452