Ontzettend goed debuut

Miranda6452 21 maart 2024
Saar is ruim 5 jaar samen met haar vriend Tom. Sinds de geboorte van hun dochter Lotte, is de relatie steeds verder bergafwaarts gegaan. Ze zitten samen in relatietherapie en om te proberen hun relatie nog te redden, heeft de therapeute aangeraden er samen op uit te gaan. Ze gaan met z’n drietjes een lang Hemelvaart weekend naar een luxe vakantiepark. De dag na hun aankomst gaat Tom alweer terug naar huis, met als reden dat hij nodig is in zijn eigen bedrijf. Saar blijft alleen achter met Lotte en samen maken ze er leuke dagen van. Langzaam maar zeker realiseert ze zich dat de relatie definitief voorbij is en dat ze beter af is zonder Tom. Dan komt de ergste nachtmerrie van elke moeder uit; Lotte is vermist!

Waan is marisa’s schrijfdebuut. Ze deed mee aan de Lentekriebels verhalenwedstrijd van De Verhalenfabriek. Maar wat een debuut. Het verhaal wist me van af de eerste pagina te grijpen, te boeien en liet me niet meer los tot het uit was. Je voelt de paniek die Saar overspoelt als haar dochter vermist raakt. Dit is een meeslepend begin. Marisa heeft een vlotte, levendige, realistische schrijfstijl.

Waan is geschreven vanuit Saar, hierdoor zit je meteen diep in haar verhaal, haar gevoel, haar emoties en haar paniek als Lotte is verdwenen. Er is ruimte voor een klein stukje achtergrond van haar, haar relatie en haar geschiedenis. Ook zijn er tussendoor stukjes geschreven vanuit de dader. Dit is zo vaag en geheimzinnig dat je je echt afvraagt wie erachter zit. Er worden een aantal personages geïntroduceerd, niet te veel, maar wel genoeg in de dit korte verhaal om je te laten gissen wie de dader is. Dit geeft een extra dimensie en zorgt ervoor dat je niet direct weet wie achter Lottes ontvoering zit. Ik werd in elk geval verrast door de wie de dader was.

Waan is een thriller maar Marisa heeft ook wat geheimzinnige merkwaardige elementen in het verhaal verwerkt. Dit maakte mij extra nieuwsgierig naar meer en gaf het een extra luguber tintje.

Waan is het schrijf debuut van Marisa. Het is een hele spannende thriller die hier en daar wat horrorachtige elementen heeft. Voor mij gaf dit het verhaal een extra spannende laag en ik had hier ontzettend graag wat meer verdieping in gezien. Er worden voldoende personages geïntroduceerd die een deel uitmaken van Saars verhaal. Op deze wijze is het niet duidelijk wie er achter Lottes verdwijning zit. In het korte verhaal van ruim 80 blz weet Marisa een thriller neer te zetten met diepgang bij Saar en een goede spanningsopbouw en geweldige ontknoping, met als klap op de vuurpijl niets minder dan een feelgood einde. Ik heb van dit verhaal ontzettend genoten en hoop dat Marisa doorgaat met schrijven.

Meer recensies van Miranda6452