Gieren van het lachen

Miranda6452 02 april 2024
Lentevloek is de tweede novelle van Sabine Zwaan bij De verhalenfabriek. Van haar eerste boek heb ik ontzettend genoten, ik was dus ontzettend benieuwd naar dit tweede verhaal. En ik kan alvast verklappen, ik heb ontzettend genoten.

In Lentevloek leren we Alexia kennen die samen met haar hartsvriendin de stoute schoenen aan heeft getrokken om een cateringbedrijf te beginnen: Feelgood Delivery. Hun 2 mans zaakje loopt helaas nog niet zo goed als ze graag zouden willen. Wanneer ze dan ook een pitch mogen houden voor K&L hangt daar veel van af. Door omstandigheden moet Alexia de pitch alleen houden en meteen treft haar de lentevloek die haar al jaren achtervolgt. Ondanks de enorme blunders en chaos die Alexia veroorzaakt, krijgen ze de opdracht en als bonus gaat Austin haar coachen omdat hij niet in de vloek geloofd.

Wat een fijn tussendoortje is dit! Sabine weet op vlotte krachtige wijze het verhaal van Alexia's lentevloek in 80 blz te vertellen. Het verhaal zit vol humor, chaos en hilarische situaties en een flinke dosis romantiek. Ik heb regelmatig dubbel gelegen om Alexia's capriolen. Als ik eerlijk ben, kon ik me goed in haar verplaatsen ;)

Er zijn niet veel personages, maar wat zijn ze leuk en spontaan neergezet. Alexia en Austin weten dit tussendoortje helemaal te dragen.
Het verhaal wordt mooi opgebouwd en weet de spanning tot het einde goed vast te houden en te boeien. Met een grote glimlach sluit je dit tussendoortje af.

Lentevloek is een heerlijk tussendoortje wat je meteen in lente sferen brengt. Daarnaast wist het leuke verhaal me te verrassen en de hilarische chaotische situaties hebben me hardop laten lachen. De romantiek tussen de hoofdpersonages spat van de bladzijden af. Heerlijk! Ben je down of kun je een oppepper gebruiken, lees dan Lentevloek! Ik krijg uit naar meer verhalen van Sabine Zwaan.

Meer recensies van Miranda6452