Schaakpartij

Mireille 30 augustus 2020
Toentertijd de Twilight-serie met plezier gelezen en nooit verwacht dat er nog een vervolg of aanvulling kwam, dus 'Midnight Sun' was wel een verrassing. 672 pagina's vol met Edwards kant van het verhaal: ik vroeg me eerst af of alle oorspronkelijk 4 boeken hierin verwerkt waren. Maar nee, je volgt "slechts" het eerste deel van het liefdesverhaal tussen mens en vampier. Interessant gedachte-experiment van Stephenie Meyer dat naar mijn mening goed uitpakt. Edward heeft gewoonweg veel te melden over zijn bestaan als 104 jaar oud slapeloos koud wezen. Onbewust lach je mee met zijn observaties van gedachten van andere mensen of Alice' modegrillen of wedstrijdjes van de Cullens onderling. (Wie herinnert zich uit Twilight nog het schaakpartijtje tussen Edward en Alice?)
Het was heerlijk weer in het leven van Bella en Edward te duiken en terug te gaan naar Forks.

Meer recensies van Mireille