Meer betekenis in combinatie met 'mijn ware verhaal'

MireillePZ 04 juli 2023
‘Met vlag en wimpers’ door en over Karin Bloemen. Bloemen bracht in 2019 haar persoonlijke en aangrijpende verhaal uit over haar jeugd en tienerjaren. ‘Met vlag en wimpers’ pakt het verhaal op in 1978 en loopt door tot 2023.
Het boek is verdeeld in negen periodes, al dan niet afgewisseld met een persoonlijk verhaal door iemand die voor Karin belangrijk is. Op luchtige manier worden hoogte- en dieptepunten in het leven van Karin beschreven die van invloed zijn op haar carrière. Een prettig lettertype en veel ondersteunend beeldmateriaal maakt het tot een prettig leesbaar document.

Werk en privé lopen door elkaar in het leven van Karin en dus ook in dit boek, het één houdt verband met het ander. Evenals de invloed van haar beschadigde jeugd. ‘Met vlag en wimpers’ kan prima op zichzelf gelezen worden, maar in combinatie met ‘mijn ware verhaal’ krijgt het meer betekenis, de volgorde van lezen is niet van belang.

Meer recensies van MireillePZ