Echt een doolhof

Missmir 03 mei 2024
20 jaar geleden werd er een meisje vermoord teruggevonden in haar huis. Dit was de beste vriendin van Amy. Er is nooit een dader gevonden. Nu 20 jaar later werkt Amy als rechercheur in het team van Rani Diaz, hoofdinspecteur moordzaken. Amy heeft nooit het trauma van het verleden verwerkt en krijgt een flashback als ze naar een moord geroepen wordt op een meisje met Haïtiaanse roots. Is dit toeval of is de moordenaar van haar vriendin weer terug? Of is het misschien het opkomende extreem rechts?

Sterre sleurt je gelijk het boek met een spannende proloog over de gebeurtenissen van 20 jaar geleden. Ze heeft daardoor gelijk de toon gezet en het zorgt ervoor dat ze gelijk je aandacht heeft. Die ze gedurende het boek ook niet meer laat vieren. Continue word je als lezer meegenomen in het doolhof van deze zaak. Denk je te weten hoe het in elkaar steekt, loopt de route toch weer dood. De titel van het boek past er dan ook perfect bij.

In dit deel komen de bekende personages van de voorgaande delen weer terug (je kan dit boek overigens prima loslezen), maar er komt ook een nieuw teamlid bij. Dat zorgt ervoor dat de dynamiek in de groep verandert, maar het levert ook wat mysterie op. Want wie is Amy en wat heeft ze te verbergen? Gedurende het verhaal kom je steeds meer over haar te weten, maar dat levert ook weer vragen op.

De schrijfstijl van Sterre is prettig en toegankelijk. En daarbij zeer goed instaat om de spanning vast te houden en deze te verhogen naarmate de ontknoping vordert. Waarbij Sterre ook nog zorgt voor een plot die ik absoluut niet had zien aankomen. Sterre is dan ook zeker in geslaagd om mij heerlijk te laten dolen in dat doolhof. Ik vond het een zeer prettig boek en hij was dan ook heel snel uit!

Meer recensies van Missmir